"İŞ GYO" ile ilgili toplam +1000 soru bulunmuştur.
Toplam 1255000 kişi soruları okumuştur.

Emlak GYO Yeni Başakşehir Projesi

Soru

Emlak GYO'nun Ocak/2013'de ihale edeceği Başakşehir/Kayabaşı gelir paylaşımlı projesinin yatırım amaçlı rantabıl olup olmayacağını öğrenmek istiyorum. Gerek olimpiyat stadına yakınlığı,yakınına 3000 yataklı sağlık tesisinin yapılacak olması, tema parka yakın olması ve ikitelli organize sanayi bölgesine de yakın olması gibi nedenlerle projenin cazip olduğunu söyleyebilir miyiz.Kamuda çalışan bir arkadaşımın bana ilettiği bazı kurumlardan ön taleplerin toplandığı,bu şekilde yaklaşık 1000'e yakın dairenin satıldığı yada satılacağı,bu şekildeki satışlarda metrekare fiyatının 1800-1900 TL olduğunu belirtti.Acaba bize sunulacak olan daire metrekare fiyatı ne olabilir daha önemlisi satın almak için bizlere sıra gelir mi..hangi rakamlar bu proje için rantabıldır..Teşekkürler..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Ocak 2013 | 00:19 selçuk şaker 442 Kişi okudu

esenyurt ımar sorunu ve UKRA

Soru

Mustafa Kemancı : Tebernüş Bey Merhaba; Esenyurt konusunda sizinde eksik bildiğinizi düşündüğüm bir konuyu paylaşmak istiyorum. İbb imar yönetmeliği ( bu esenyurt Belediye'sinden de önce çıkmış bir yönetmelik) 20.000 m2 ve üzeri inşaat alanına sahip yapıların avan proje onaylarının ibb onayını ister. İlçe belediyeleri avan projeye göre inşaat izni verir. Toki min ibb den bağımsız imar uygulama yetkisi olduğundan emlak gyo uygulamaları bu kapsam dışındadır. Bu kapsamda esenyurtta bir çok proje sahibi bu uygulamayı bilmesine rağmen ve plan notlarında avan proje onayına göre uygulama yapılacağı yazılmasına rağmen yüksek kar hırsı ve şark kurnazlığı ile vatandaşı aldatarak maket satışı yapmıştır. Esenyurtta mevcut yapılaşmaya izin verilmesi halinde ne altyapı, ne de trafik sıkışıklık maliyeti halihazırdaki oluşan mağduriyet maliyetinden az olacaktır. Önce ahlaksızlık yap, aç gözlülük yap 5 blok yerine 10 blok, 1 emsal yerine 3 emsal yap sonra İBB nin problemi bu diye mağdur vatandaş üretip siyaset yoluyla ticari ahlaksızlığını kamu kurumları üzerine transfer etmeye kalk. Sorun imar değil Ticari Ahlak sorunudur. Girişimci riskleri, zamanı, maliyeti ve proje yönetimini becerebilendir. Bunları beceremeyen kasaba tüccarıdır. Tebernüş Kireçci : Merhaba. 1) Hak ve hukuktan daha önemlisi vicdandır... Mantıktır... 7-8 ya da 10 emsalin savunulacak hiçbir tarafı yok. Baştan sona yanlıştır. 2) Esenyurt'tan ev alanlar daha nitelikli konut alamadığı yani bütçesi buna el verdiği için orayı tercih ettiler. Başka alternatifleri yoktu. 3) İstanbul'da TOKİ ve KİPTAŞ alt veorta gelir grubuna yönelik ihtiyacı karşılayamadığı için Esenyurt Belediyesi çözümü emsali artırarak ucuz konut üretiminde buldu. TOKİ ve KİPTAŞ görevini düzgün yapsaydı Esenyurt'tan ev alan aileler doğal olarak devlet güvencesini tercih ederdi. 4) Esenyurt'ta yapılan imar ve şehircilik açısından htdır. Ama bu hata yapılırken İBB sesini çıkartmadı. Daha önceden müdahale etseydi haklıydı. Ama on binerce aile yılları birikimini buraya yatırdı. Mağdur olanlar bu aileler. 5) Esenyurt'takine benzer imarlar Şişli, Kağıthane, Beşiktaş, Beyoğlu ve Sarıyer'de de var... Oralarda yapılan şehircilik açısından doğru mu? Mecelle Hukuku'nun en önemli maddelerinden birisi "Kötü emsal, emsal olmaz" şeklindedir. Bu görüşe aynen katılıyorum. Ama on binlerce aileyi mağdur etmemek adına İBB yönetiminin Şişli, Beiktaş, Kağıthane ve Sarıyer'de gösterdiği müsamaha veya hoşgörünün bir benzerini Esenyurt'taki imar sorununda göstermesi çok mu zor? 19 Ocak 2013, Cumartesi Tebernus bey mustafa kemalcı arkadasa verdıgınız cevap esenyurttakı magdur aılelerını dusundugunuz ıcın cok tesekur ederım bende ukra ınsaattan ev almıs bırı olarak ukrayı bu sekıl maddı krıze sokan ıbb ve esenyurt beledıye baskanlarına ukra ve daha onlarca esenyurtta konut yapıp bınlerce ınsanı kıradan kurtaran bu ınsaat fırmalarına destek yerıne kostek oluyorlar.Ogrendıgım kadarıyla tokı cıkardıgı projelerde yeterınce daıre satamayınca fırmaları zor durumda (ornegı kayabasıdır)60 bın konut dıye yola vıktılar 5 bın konut zor yaptılar 5 yılda bırakmak ıcın sanırıp bu ımar planlarıyla sırketlerı bıtırme yokuna gıttıler.Bu da en cok konut yapılan yer esenyurt oldu esenyurtta ıslerı bıtınce sanırım anadolu yakasına gecıcekler. Sız atılla bey ıle gorustunuzmu hıc atılla bey toplantılarında ıflas erteleme kesın dıyor sızın yorumunuz nedır sız atılla bey ıle yakınsınız arkadassınız.atılla bey en son sızın programa konuk olmustu orada kasım 2012 de ınsaat kesın baslıyacak demıstı fakat sız buna ınanmamıstınız tavrınızdan bellıydı.Sızce atılla bey 3 emsal subatta cıkıcak dıyor ıflas erteleme kesın dıyor.sız ukra cıty den ev almıs olsaydınız ınanırmıydınız bu soylenenlere.Sımdı 3 emsal subatta cıkma olasılıgı nedır tebernus bey sızce beledıye yesıl ısık yaktımı.tesekur ederım ıyı aksamlar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Ocak 2013 | 17:32 selami sınmaz 733 Kişi okudu

Esenyurt

Soru

Tebernüş Bey Merhaba; Esenyurt konusunda sizinde eksik bildiğinizi düşündüğüm bir konuyu paylaşmak istiyorum. İbb imar yönetmeliği ( bu esenyurt Belediye'sinden de önce çıkmış bir yönetmelik) 20.000 m2 ve üzeri inşaat alanına sahip yapıların avan proje onaylarının ibb onayını ister. İlçe belediyeleri avan projeye göre inşaat izni verir. Toki min ibb den bağımsız imar uygulama yetkisi olduğundan emlak gyo uygulamaları bu kapsam dışındadır. Bu kapsamda esenyurtta bir çok proje sahibi bu uygulamayı bilmesine rağmen ve plan notlarında avan proje onayına göre uygulama yapılacağı yazılmasına rağmen yüksek kar hırsı ve şark kurnazlığı ile vatandaşı aldatarak maket satışı yapmıştır. Esenyurtta mevcut yapılaşmaya izin verilmesi halinde ne altyapı, ne de trafik sıkışıklık maliyeti halihazırdaki oluşan mağduriyet maliyetinden az olacaktır. Önce ahlaksızlık yap, aç gözlülük yap 5 blok yerine 10 blok, 1 emsal yerine 3 emsal yap sonra İBB nin problemi bu diye mağdur vatandaş üretip siyaset yoluyla ticari ahlaksızlığını kamu kurumları üzerine transfer etmeye kalk. Sorun imar değil Ticari Ahlak sorunudur. Girişimci riskleri, zamanı, maliyeti ve proje yönetimini becerebilendir. Bunları beceremeyen kasaba tüccarıdır.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Ocak 2013 | 00:52 Mustafa Kemancı 449 Kişi okudu

emlak konut,toki nedir.

Soru

merhaba, Belki daha önce burada konusu geçti veya açıklandı ama ben geçmiş aramalarda bulamadım. 1-emlak konutun ve toki nedir.bize anlayacağımız net bir şekilde aktarabilirmisiniz. 2-bu iki kurum hep beraber mi çalışır.sistem nasıl işler. 3-emlak konut yatırımı yapan inşaat şirketi ile ortak mıdır. yoksa nihai ürünü (emlagı alan)biz tüketiciler lehine mi bir kuruluştur. 4-Yoksa yurtdışında olduğu gibi kontrolör görevi mi görür. 5-emlak alıcıları ,bir projede toki ve emlak konut ibarelerini görünce ne anlamalıdır. Aydınlatırsanız sevinirim. Ayrıca bir sorumda sitenizle ilgili. Daha önce bir yenilik gibi bir şey yapıldı ,görüntülerde .sonra yine eski forma donüldü (gri alanlar-kırmızı cevaplar)ve konu başlıkları eklendi.İşte bu durumdan sonra geçmişe yönelik aramalar kısıtlı çıkıyor.eskiden 2008 yılını bile görebilirdik ama şimdi o kadar eskiye gidemiyoruz.bu biliçlimi yoksa bir aksilik mi var.ilgilenirseniz sevinirim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Ocak 2013 | 20:51 seher çalışkan 6041 Kişi okudu

Kayabaşı

Soru

Merhaba tebernüş Bey.Bir okurunuzun emlak konut gyo'nun kayabaşında ki konut projesinden bahsetmişti.metrekare fiyatlarının 1800 gibi olacağından bahsetmişti.Yakın zamanda böyle bir proje olacak mı?Bilgi verirseniz sevinirim..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Ocak 2013 | 10:50 Türkan Sultan 164 Kişi okudu

EMLAK KONUT PROJELERİ KDV ORANI

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Öncelikle mutlu ve başarılı bir yeni yıl dilerim. Yeni KDV uygulamasında TOKİ ve Kentsel Dönüşüm projeleri istisna olarak bırakılmış. Bu istisnaya TOKİ iştiraki olan Emlak Konut projeleri de dahil midir ? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Ocak 2013 | 11:32 Aydin Cetin 107 Kişi okudu

Maslak 1453

Soru

Tebernüş Bey iyi akşamlar.Sorum Maslak 1453 projesiyle ilgili.Bu projeden yatırım amaçlı brüt 87 m2 1+1 daire satın aldık.Bunun 20 m2si teras.Ancak Emlak Konut GYO resmi sitesinde ve satış vaadi sözleşmesinde dairenin m2si brüt 67 m2 olarak belirtiliyor.Sözleşmede teras ayrıca belirtilecekmiş.Normalde terasın brüt m2 içinde değerlendirilmesi gerekmezmi?Projenin büyük çoğunluğu teraslı evlerden oluşuyor acaba Ağaoğlu toplam inşaat alanını küçük tutmak için mi böyle bir yola gidiyor, ne dersiniz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Ocak 2013 | 21:56 Lütfullah Ayanoğlu 203 Kişi okudu

kdv konusu

Soru

Tebernüş bey merhaba, size ve tüm ekibinize mutlu ,sağlıklı, ve başarılı bir yıl diliyorum. Ben kendini büyük firma diye tanıtan markalı konut satan patronlara seslenmek istiyorum 5 gündür kdv konusunda tabir caizse memlekette fırtına kopuyor sizin binlerce takipciniz kdv konusunu günlerce yazıyorlar (Torunlar inşaat hariç) hiç bir firmadan basın açıklaması duymadık. reklama ,satmaya iş gelince hepsi milyonlar harcıyorlar duyurmaya geldimi tık yok.... inanın bana satış ofislerinin bile bilgisi yok söylenen tek şey bize iletilen bir bilgi yok satarken ise ... tahminim kurt puslu havayı sever misali %1 kdv avantajı bizde sloganıyla yeni reklamlara hazırlanıyorlardır. kdv yi ne şekilde ödeme peşinde olan konut almış müşteri onları artık ilgilendirmiyor yeni alıcılar önemli mantık ve düşünceleri bu olsa gerek büyük firma sermaye ile olunmaz . Büyük firma olmanın 1. koşulu müşteri memnuniyetinden geçer KENDİLERİNE HATIRLATMAK İSTEDİM iyiki varsınız,hizmetlerinize ve bizlere bu imkanı vermenize teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Ocak 2013 | 11:58 Bülent Beyaz 171 Kişi okudu

Esenyurtun Günahı Ne

Soru

Merhaba Tebernüş Bey dün metropol istanbulun reklamını izlemekle birlikte projeyi biraz inceleme fırsatım oldu proje doğu ataşehirde varyap toki ve emlak gyo işbirliğiyle yapılacak ve 2015 in sonunda biticekmiş buraya kadar herşey normal asıl normal olmayan bu inşaatın yüksekliği inşaat yaklaşık 140 metre olucakmış ve 27 kattan oluşacakmış.Benimde kafama şöylebir soru takıldı. 1- Bu inşaatın yüksekliği 140 metre ve 27 kattan oluşuyorsa ve istanbul deprem açısından riskli bir bölgeyse istanbulda ruhsat kat adetine göremi veriliyor yoksa inşaatın yüksekliğine göremi' 2-Bu inşaat kaç emsal oluyor? 3-Eğer bu yükseklikteki inşaatlara izin çıkıyorsa esenyurttun ve bizim günahımız ne ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Ocak 2013 | 11:32 Akif KArataş 369 Kişi okudu

sözleşme ve bahçe

Soru

tebernüş bey merhaba bahçetepe yetkilileri bizi hala çağırmadılar "sözleşmeler için" bunu gerçi çok kafama takmıyorum keyifleri nezaman gelirse o zaman çağırırlar.Fakat buradaki yazıları okudukça bu firmaya olan inancım giderek azalıyor onlara tavsiyem daha çok para kazanmak için insanların güvenini kaybetmesinler çünkü bu insanlar yarında onlara lazım olabilir.1) Bir arkadaşımıza ercan bey ile görüşüp bahçelerle alakalı son durumu soracaktınız sordunuzmu acaba? 2) Seher hanımın dikkat çekmek istediği konuyuda kendisine sorarsanız sevinirim ve bu konuya vermiş olduğunuz cevabıda yadırgadım belirtmek isterim.Evler satılırken hangi metrekare üzerinden satılır size sormak isterim.(bu durum müteahhit firmalara göre değişirmi?)çok şey istedim sanırım özür dilerim son olarak MUHAMMED beye sesleniyorum adına hürmeten ve yaşını bilmediğim için kelimelerimi seçerek konuşmalıyım sanırım oda aynı şeyi yaparsa sevinirim yazdığım şeyleri abuk sabuk bulma hakkını ona maalesef vermiyorum.benimle tanışmak istiyormuş taşındığımız zaman onu memnuniyetle evimde ağırlamak isterim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Ocak 2013 | 23:38 Serhat Mercan 1449 Kişi okudu